dissabte, 21 de gener del 2012

Un itinerari d'altura pels Carcaixells d'en Dalmau

Espai d'interès natural de les Cadiretes (Baix Empordà)

Els Carcaixells d'en Dalmau és un cim del municipi de Santa Cristina d'Aro format per una carena granítica on podem trobar un seguit de bonys de noms suggeridors (Teto, Escanill, Suro, roca Llisa, Bec, Punxa o Enforcadura). Es tracta d'uns relleus que s'han d'anar superant amb l'ajuda d'instal·lacions artificials fixes, com ara cadenes, cables i cordes, sense deixar al marge un pont penjat  que permet creuar damunt d'un tall profund que separa dos blocs rocallosos.

Entre Llagostera i Santa Cristina d'Aro, poc abans d'arribar a aquesta darrera població, a la dreta s'inicia una carretera que duu a Solius. No es triga a veure el mas Pla. Davant mateix, una pista porta a can Llauradó, on es pot deixar el cotxe. Comencem a caminar per una pista de sauló (sorra resultant de la descomposició dels granits). Per fer aquest recorregut cal seguir el camí senyalitzat pel PR en direcció al Montclar.

Aquest itinerari està publicat de manera més completa a Muntanya 889 (2010): 50.
(c) Alfred Montserrat, per les fotografies.
(c) Albert Martínez, pel mapa.