dilluns, 27 de març del 2017

Molt a dir a Mataró Ràdio


Molt a dir, un programa d'Oriol Capdevila on parlem dels meus llibres, de muntanya i d'alguna cosa més...


FERRAN ALEXANDRI Barcelona
El passat 16 de març em van fer una entrevista a fons a Mataró Ràdio, al programa Molt a dir, que condueix l'Oriol Capdevila. Ja fa tretze anys que em dedico a la llengua i la literatura catalanes lluny de la docència.

Oriol Capdevila fa entrevistes en profunditat a personatges diversos. En aquesta ocasió vam parlar dels llibres que he escrit per diversos encàrrecs editorials. Tot va començar l'any 2005 quan vaig escriure Me llamo William Shakespeare, títol d'una col·lecció juvenil de Parramón Ediciones. Després van seguir obres per a un públic jove, però també guies excursionistes: El gran libro de los seres fantásticos (2006), Turisme tranquil 1  i Turisme tranquil 2 (2006), Me llamo Agatha Christie (2009), diverses adaptacions de novel·les clàssiques d'aventures de Jules Verne, R. L. Stevenson o Daniel Defoe (2206), Excursions a l'interior de la terra (2011). També ens aturem una estona en els manuals d'aprenentatge de català per a estrangers: Catalán para Dummies (2007) i Ortografía y gramática catalanas para Dummies (2014). Finalment, vam parlar de la meva darrera obra, 1001 curiositats dels Pirineus catalans (2016). No podíem acabar l'entrevista, però, sense parlar de la meva experiència de més de 13 anys a la revista Muntanya del Centre Excursionista de Catalunya.

Aquí podeu escoltar l'àudio de l'entrevista completa:

Una entre vista que...